1 Afhalen

1.1 Kan ik mijn bestelling zelf komen afhalen?

Dat kan zeker! Dan moet je wel eerst via de website je bestelling plaatsen.
Je kan je bestelling komen afhalen op onze locatie te Sint Katelijne Waver of Olen. Om te vermijden dat je voor een gesloten deur staat, maak je best even een afspraak via info@colibribenelux.be of telefonisch op 03 488 27 72.

Tijdens het bestellen kies je bij 'verzendkosten berekenen' voor 'gratis bij afhalen'. Dan worden er geen kosten aangerekend. 

1.2 Hoe kan ik betalen bij afhaling?

Je kan ervoor kiezen om bij de online bestelling, onmiddellijk online te betalen via de verschillende betaalmogelijkheden. Kies je ervoor om te betalen via overschrijving, hou er dan rekening mee dat het tot 3 dagen kan duren eer je betaling op onze rekening staat. De producten kunnen bij overschrijving slechts afgehaald worden als het volledige bedrag op onze rekening staat. 

 

2 Registreren

2.1 Moet ik me registreren bij Colibribenelux.be?

Je kan je registreren als gast. Dit wil zeggen dat we je gegevens gebruiken om je bestelling af te werken en op te sturen, maar je gegevens worden niet bewaard voor een volgende keer.

Als je een account aanmaakt, kan je bij een volgende keer veel sneller door het bestelproces en volstaat het om enkel je e-mailadres en wachtwoord in te geven.  

2.2 Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?

Als je jouw wachtwoord vergeten bent, kan je op de website bovenaan rechts op 'inloggen' klikken. Hier klik je op de link wachtwoord vergeten. Geef nu je e-mailadres in.

Je ontvangt een mailtje van ons met je wachtwoord.

 

3 Bestelling

3.1 Hoe weet ik of mijn bestelling aanvaard is?

Nadat je je bestelling bevestigd hebt, krijg je automatisch per mail een orderbevestiging.

Van zodra de bestelling bij ons volledig is afgehandeld (goederen ingepakt, betaling gecheckt en pakketje naar de post gebracht), ontvang je daar ook een email van. In bijlage vind je een dan de factuur van je bestelling met een overzicht van de bestelde producten, de gekozen verzendmethode, de betaalmethode, de prijs en andere gegevens. Op die manier blijf je steeds op de hoogte van de status van je bestelling.

3.2 Hoeveel moet ik betalen?

De prijs die vermeld staat per artikel is inclusief BTW, exclusief verzendkosten.
De verzendkosten worden duidelijk vermeld voor je je bestelling bevestigt. 

3.3 Wat als een product niet voorradig is?

De meeste van de producten hebben we in voorraad en kunnen we onmiddellijk leveren. 
Als iets tijdelijk niet voorradig is, laten we je per email weten wanneer het product terug beschikbaar is.                                                                                                                                                                                                                       

 

4 Verzending

4.1 Hoe snel ontvang ik mijn bestelling?

Binnen de 2 werkdagen (na ontvangst van je betaling) versturen we je bestelling via Bpost. 
In België zal de postbode je pakketje de daarop volgende werkdag bezorgen. 
Voor leveringen in onze buurlanden telt Bpost 3 tot 5 werkdagen.

4.2 Hoeveel bedragen de verzendkosten?

Gratis levering vanaf €99,-!
Levering in België en Nederland gebeuren aan een standaardtarief van €5,-.
Deze verzendkosten zijn inclusief portokosten, verpakkingskosten, administratiekosten en BTW.
Gratis bij afhalen te Sint Katelijne Waver of Olen.

4.3 Hoe kan ik mijn pakketje ontvangen als ik overdag niet thuis ben?

Geen probleem. Je hebt de mogelijkheid om je bestelling op een ander adres te laten leveren. 
Dit kun je onderaan aanvinken nadat je je eigen gegevens hebt ingevuld. 
Je kan daar bijvoorbeeld het adres van je buren, je werk of een familielid invullen.

Of anders laat de postbode een briefje achter waarmee jij het pakket kan ophalen in het postkantoor.

 

5 Betaling

5.1 Hoe kan ik betalen?

Bij Colibri Benelux kan je veilig online betalen met Bancontact/Mister Cash, iDeal, via paypal of via een gewone overschrijving op reknr BE74 3631 4945 4307 met vermelding van het ordernummer.

Let wel, bij een overschrijving kan de betaling iets langer onderweg zijn en dus ook de levering van uw bestelling.

Nadat je je gegevens ingevuld hebt in het online bestelformulier en je favoriete verzendmethode gekozen hebt, kan je kiezen welke betaalwijze jou het beste ligt.
Op dat moment wordt er een connectie gemaakt met het veilige betaalsysteem van Sisow of Paypal. 
Hier kan je je betaling afronden.

 

5.2 Is online betalen bij Colibri echt veilig?

Voor de online betalingen werken we samen met Sisow
Buckaroo is een zogenaamde internetkassa die wereldwijd voor webshops veilig de online betalingen afhandelt bij financiële instellingen zoals banken en creditcard uitgevers.
Bij Sisow worden geen creditcardgegevens vastgelegd, zodanig dat derden hier misbruik van kunnen maken. De betaalgegevens worden ook vergrendeld verstuurd volgens de internetbeveiliging standaard SSL (=Secure Sockets Layer: de meest gebruikte manier voor het aangaan van de beveiligde elektronische transacties via het internet).
Sisow verstrekt ook geen bank- en/of creditcardgegevens van consumenten aan de bij haar aangesloten webshops of aan andere derden.

 

6 Retourneren

6.1 Wat als het aangekochte artikel me niet bevalt?

Colibri doet er alles aan om jou het perfecte product te leveren. Ben je desondanks niet tevreden met je bestelling, dan kan je steeds zonder opgave van reden je bestelling terugsturen binnen de veertien dagen na ontvangst. 

De retourneringskosten vallen ter uwer laste en wij betalen het betaalde bedrag terug vanaf het moment wij de artikelen terug in ons bezit hebben. Het is belangrijk dat de artikelen niet beschadigd werden en in hun oorspronkelijke verpakking zitten.

Deze wet is enkel geldig bij verkoop op afstand en geldt niet op aankopen op beurzen, marktjes, homeparty's of op de locaties te Sint Katelijne Waver of Olen.

 

7 Verpakking

7.1 Hoe worden de artikelen verpakt?

Colibri probeert verpakkingsmaterialen (aangeleverd door de leveranciers) zoveel mogelijk opnieuw te gebruiken. 
De kartonnen dozen zijn gerecycleerd en overige gebruikte materialen zijn perfect recycleerbaar.
Als opvulmateriaal gebruiken we biologisch afbreekbare opvulchips. 
Op die manier dragen we ook op het gebied van verpakking ons steentje bij voor een beter milieu.